Dezvoltare proprie Fă singur! Psihologie

Cum să faceți în așa fel ca oamenii din jur să vă placă: secretele unui agent FBI

Profesorul de psihologie Jack Schafer a lucrat mulți ani în calitate de agent FBI. A participat la operațiuni de amploare, în care era important de stabilit rapid legături cu oamenii și „de făcut” în așa fel, ca ei să te placă. Profesorul spune că există o regulă de aur, care face ca oamenii din jur să înceapă să te placă. Această regulă sună în felul următor: „Faceți în așa fel ca interlocutorul să se placă pe sine”. Aflați cum să faceți asta, urmând pașii de mai jos.

barbat-ochelari-se-uita

Comiteți o greșeală

Atunci când profesorul Jack Schafer începe să predea unui curs nou de studenți, el face dinadins o greșeală de pronunțare de cuvinte și le permite studenților să fie corectat. „Mă prefac că sunt jenat de această greșeală, îi mulțumesc pentru observație și corectez greșeala”.

Făcând acest truc, Jack atinge trei obiective. În primul rând — atunci când studenții își corectează profesorul, ei încep să se simtă mai încrezuți în sine. În al doilea rând, studenții încep să comunice mult mai ușor cu mentorul său. În al treilea — ei își permit să greșească.

Această metodă poate fi folosită și pentru a atrage către sine oamenii pe care nu îi cunoașteți. Greșiți, arătați că nu sunteți ideal, permiteți oamenilor să vă corecteze. Și ei se vor atașa de dvs.

Faceți un compliment de la persoana a 3-a

Deseori complimentele directe sună nu prea bine, persoanei îi poate părea că nu sunteți destul de sincer sau că încercați să primiți ceva de la ea. Alte persoane nu le pot primi așa de ușor complimentele sau pot simți disconfort. În așa cazuri e mai bine să faceți complimente de la persoana a treia.

De exemplu, doriți să cereți o favoare managerului de finanțe pe nume Maria. Pentru aceasta, în timpul unei discuții cu ea, faceți o remarcă cam în felul următor: „Maria, am discutat cu managerul de personal și el a spus că, după părerea sa, sunteți cel mai bun lucrător a companiei noastre!”

Puteți face complimente în privința calităților profesionale, dar și a celor personale. De exemplu: „Maria, managerul de personal a spus că ați pregătit niște clătite nemaipomenite de 8 martie. Până acum își aduce aminte de cât de bune au fost!”

Compătimiți și simpatizați

Oamenii sunt egoiști, din această cauză își iubesc mai mult propria persoană, decât pe altele.

Atrageți atenția la ceea ce spune interlocutorul dvs, puneți întrebări și manifestați interes pentru relatările sale. Despre propria persoană veți reuși să povestiți mai târziu.

Dale Carnegie, celebrul autor de cărți de afaceri, spunea: „Veți face mai mulți prieteni timp de 2 luni, dacă veți manifesta interes față de oameni, decât în 2 ani, încercând să-i interesați pe alți oameni cu propria persoană.”

Oamenilor le este important ca cineva să-i asculte, să-i asculte atent și să împartă cu ei emoțiile. Dacă o persoană vă spune că a avut o zi grea, trebuie să încercați să-i dați de știre că-l înțelegeți, apoi să încercați să-l îmbărbătați, să-i oferiți încredere în ziua de mâine.

Faceți în așa fel ca persoana să se laude pe sine

De exemplu, atunci când o persoană spune că a lucrat mult timp pentru a finisa un proiect, trebuie să-i spuneți că nu oricine este în stare să ducă la bun sfârșit un astfel de proiect, într-un timp atât de scurt. Interlocutorul sigur poate reacționa astfel: „Da, a trebuit să lucrez mult, să dedic mai puțin altor activități ca să reușesc. Într-adevăr, am lucrat bine și productiv, nu-i nimic de adăugat.”

Trebuie să practicați pentru ca această metodă să vă reușească și interlocutorul să aprecieze susținerea din partea dvs, dar dacă vă va reuși, oamenilor le va fi plăcută prezența dvs. și le veți place, ei vă vor ține minte.

Cereți o favoare

Benjamin Franklin spunea: „E mai mult probabil ca cel care v-a ajutat odată, să vă ajute repetat, decât să vă ajute cel pe care l-ați ajutat dumneavoastră.” Persoana care ajută alte persoane, se simte mai bine, mai încrezută în propriile puteri și satisfăcută de propriile acțiuni. Dacă doriți să placeți cuiva, nu-i oferiți o favoare, ci cereți-i una. Gândiți-vă bine la favoruri, căci rezultatul poate fi unul invers. Tot Franklin observa: „Oaspetele, ca și peștele, începe să miroase prost la a treia zi.” Același lucru se referă la persoanele care vor prea multe favoruri.

×××

Sfaturile de mai sus sunt oferite pentru a fi mai aproape de persoanele de care aveți nevoie. Aveți grijă cum folosiți aceste cunoștințe, căci acțiunile dumneavostră trebuie să aibă o bază de sinceritate, iar interlocutorul nu trebuie să-și dea seama despre scopurile adevărate. Cel mai bine, desigur, e atunci când acțiunile rezultă din gânduri curate și interes viu față de persoanele cu pricina.

Lăsați un comentariu