Dezvoltare proprie Fă singur! Întrebări și răspunsuri Timp liber

Cum de economisit zilnic 30 de minute

Dacă am economisi în fiecare zi câte 30 de minute, lunar am economisi în jur de 15 ore. E aproape o zi întreagă (fără orele destinate somnului), pe care o putem dedica unei călătorii în afara orașului, anumitor ocupații sau pentru sarcinile pe care nu reușim să le facem pe parcursul săptămânii.

femeie-arata-ceasul-ora

Sfaturile de economisire a timpului sunt destul de simple. Mai greu va fi de respectat aceste reguli în fiecare zi.

1. Lucrul complicat trebuie de făcut dimineața

Nu trebuie să vă sculați la 5 dimineața, să vă apucați de lucru pe nemâncate. Cercetătorii Universității din Michigan au stabilit că un vârstnic e mult mai productiv între orele 9 și 11 dimineața, mai târziu energia acestuia scade. Deci, recomandarea noastră e să începeți cele mai importante și mai complicate sarcini pe la 9 dimineață. Verificarea poștei, alte detalii le puteți lăsa pentru mai târziu.

2. Grupați sarcinile asemănătoare

Creierului îi este greu să lucreze la mai multe sarcini în același timp, dar și să se concentreze rapid de la o sarcină la alta. Creierul poate pierde în jur de 20 de minute, pentru a se concentra asupra unei sarcini noi. Grupați sarcinile asemănătoare în așa fel, încăt să pierdeți mai puțin timp pe ele. De exemplu, dacă doriți să răspundeți la un email, puteți răspunde și la alte emailuri imediat după acesta, pentru ca să nu vă întoarceți la această activitate mai târziu.

3. Țineți sub control poșta electronică

Cu cât mai târziu veți verifica poșta electronică, cu atât mai bine. Mai bine dacă planificați această activitate pentru orele de prânz. O puteți verifica dimineață, doar dacă așteptați careva emailuri importante sau dacă emailurile au legătură cu sarcinile asupra cărora lucrați de dimineață. Dacă primiți multe emailuri pe parcursul zilei, puteți verifica poșta electronică de 3 ori pe zi: dimineață, la amiază și seara. Puteți răspunde la emailuri la o oră anumită și să răspundeți la mai multe emailuri, urmând sfatul de mai sus.

4. Faceți un plan

Plan, planificare, organizare… Sunt cuvinte pe care le auzim foarte des. E ușor de a da sfaturi, dar este greu de a le urma. Câți cunoscuți și prieteni alcătuiesc un plan al zilei? Personal, faceți un plan al zilei?

Cel mai bine dacă alcătuiți un plan seara, pentru ca dimineața să știți cu ce să începeți ziua de lucru, fără a pierde timpul atât de prețios.

5. Scăpați de factorii ce vă fură atenția

Desigur, e greu să ignorați o zi întreagă agitația din oficiu sau ocupațiile proprii, dar puteți opri pe jumătate de oră telefonul mobil, să închideți taburile de prisos din navigator. Dacă vă este greu să lucrați în oficiu, puteți căuta un loc mai liniștit, unde vă va fi mai ușor să vă concentrați și să efectuați sarcinile importante.

6. Curățați și organizați locul de muncă

masa-de-lucru-organizata

Masa de lucru poate fi ideal de curată, dar productivitatea să nu crească. Curățenia de lucru constă în faptul că, pe masă nu trebuie să fie lucruri care să vă încurce în lucru, dar în același timp, pe masa de lucru trebuie să fie lucrurile necesare, ca de exemplu: gadgeturi, carnet de notițe, pix, încărcătoare etc. Același sfat se referă la aplicațiile de lucru și fișierele de pe calculator. Toate lucrurile trebuie să-și aibă locul propriu, toate accesoriile trebuie să funcționeze, aplicațiile trebuie să se deschidă rapid, trebuie să știți unde se află documentele și fișierele pe calculator.

7. Nu pierdeți timpul în zadar

Folosiți timpul rațional. Atunci când mergeți în transportul public, sunteți blocat în trafic sau stați în rând la magazin, nu pierdeți timpul în rețelele sociale. Mai bine verificați poșta electronică, alcătuiți un plan pentru ziua următoare, citiți o carte (electronică), ascultați o carte audio. Dacă sunteți sigur că veți putea găsi câteva minute seara pentru a verifica poșta, nu pierdeți timpul în oficiu pe această activitate și concentrați-vă atenția asupra sarcinilor mai importante.

8. Excludeți sarcinile neimportante

Gândiți-vă, cât timp pierdeți doar pentru că vă simțiți obligat să faceți lucruri care nu vă plac sau pentru că nu ați spus la momentul potrivit „nu”. Vă duceți duminică dimineața la un prieten pentru a-l ajuta cu procurarea unui dulap, ajutați o prietenă să aleagă tapete pentru camera copilului, cadeți de acord să ajutați la organizarea unei petreceri de oficiu vineri seara… Dacă o anumită activitate nu vă aduce plăcere, poate mai bine să nu o faceți?

9. Nu gătiți în fiecare zi

Dacă veți pregăti mâncare în fiecare seară, veți pierde în fiecare zi o oră sau chiar mai multe pe această ocupație. Plus la aceasta, ziua vă gândiți la ce să gătiți seara, iar seara vă duceți la supermarket pentru a procura produsele necesare.

Puteți pregăti în weekend mâncare pentru o săptămână întreagă, o parte o puteți îngheța în congelator. Chiar și dejunul poate fi pregătit din timp, pentru 5 zile înainte, eliberând puțin timp dimineața.

10. Dedicați timp sportului

Nu trebuie să vă plângeți asupra faptului că nu aveți timp pentru sport. Niciodată nu veți găsi timp, dacă nu doriți. Dar, totuși, ar fi foarte bine dacă ați găsi ceva timp măcar pentru o plimbare de câțiva kilometri. Plimbarea vă poate lua o oră, dar în timpul plimbării, puteți ocupa gândurile cu generarea de idei noi, puteți asculta o carte audio. Dacă orarul de lucru vă permite, puteți dedica o parte din timpul de masă plimbării sau sălii de fitness — în așa fel veți scăpa de somnolența de după masă.

11. Planificați ieșirile în oraș

Puteți dedica o zi anumită sau o parte de zi ieșirilor în oraș. De exemplu, puteți procura produse de la supermarket, să lăsați automobilul la centrul de deservire, să vizitați părinții sau bunicii.

12. Nu vă lăsați amăgit de multitasking

S-ar părea că e minunat faptul că poți face mai multe sarcini simultan. Reușești să îndeplinești multe sarcini, ai mai mult timp liber. Păi, asta nu prea merge. Creierul nostru se poate concentra eficient doar asupra unei sarcini. Puteți profita de acest lucru și să îndepliniți sarcinile una după alta — rapid și eficient. Această metodă e mult mai eficientă, căci e mult mai ușor să te concentrezi asupra unei sarcini, decât să lucrezi simultan asupra a patru sarcini.

13. Automatizați

automatizare-bani-rotite

Automatizați activitățile care se repetă, ca de exemplu: achitările serviciilor comunale, a telefonului și a internetului. Puteți folosi plățile programate oferite de multe bănci românești. Adăugați filtre în poșta electronică, scăpați de emailurile de care nu aveți nevoie și care vă fură timpul prețios. Gândiți-vă: ce lucruri și evenimente le puteți programa și automatiza, pentru a vă bucura de mai mult timp liber.

14. Pregătiți-vă de cu seară

E un sfat minunat, sfat pe care am început să-l primim încă din primii ani de școală. Dacă am strânge din timp lucrurile pentru geanta de călătorie sau pe cea pe care o luăm la sala de fitness, dacă am călca hainele pentru ziua următoare, dacă am pregăti prânzul și l-am pune într-un container în frigider, dimineața am avea mult mai mult timp liber. Aceste pregătiri ne mai pot ajuta să nu uităm să împachetăm anumite lucruri.

15. Opriți ecranele

Lumina ecranelor televizorului, a telefonului mobil, a laptopului afectează producerea de melatonină, hormon produs de glanda pineală, fiind implicat în regularea ritmului circadian. Din această cauză și nu numai — nu e o idee prea bună de adormit cu televizorul aprins sau de citit o carte electronică în întuneric. Calitatea somnului scade, dimineața nu vă simțiți prea bine și veți pierde mai mult timp pentru a vă concentra asupra sarcinilor importante. Lăsați gadgeturile, dedicați mai bine timpul meditațiilor.

×××

Care din aceste sfaturi le urmați? Ce metode de organizare a timpului folosiți?

Adaptare articol gearpatrol.com

Lăsați un comentariu